01/01/2011

01-01-2010 08:49

stypulow schreef op 

 

Mensen zoals ik die geen enkel geloof als waarheid zien hebben geen angst voor wat voor oordeel dan ook.
En geen angst voor de toekomst en naderde dood geeft een prettiger leven.
Het zaaien van angst is de grote machthebber in de wereld.

Lachen

10:25 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

27/12/2010

2011_BEHOEFTE AAN LICHT

BEHOEFTE AAN LICHT_2011.jpg

We hebben behoefte aan licht.

De mens was bijzonder, de mens is bijzonder en is fascinerender dan ooit.

Hoogstwaarschijnlijk zijn we met onszelf op deze planeet alleen achtergelaten in het wonderlijke heelal.

We mogen alles doen en alles wegstoppen en vergeten wat we ook willen.

Dat is de enige troost voor onze grote bijzondere magische eenzaamheid.

11:32 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

24/12/2010

De Messias

'De Messias in Oud- en Nieuw Testament'

Moeizaam en in verschillende etappes ‘bewerkt’. Het bruikbare blijft en wat niet goed loopt bij het volk valt weg na een tijdje en wordt vervangen door een moderne aanpassing.

Eeuwenlang wordt het verhaal over Jesjoea aangepast. Met een achterstand van een eeuw mee-evoluerend met mens en samenleving door de vele tijdsgewrichten.

Kortom het is een verhaal over “het lied van verlangen naar de volmaaktheid”. En dat hebben wij, simpele mensen, vol zonden, verkeerde verlangens en duizend angsten wel nodig.

Tolstoj werd in februari 1901 uit de kerk gezet. Tegen de zin van de synode stond hij een christelijk geloof voor waarin Christus niet een mysterieuze zoon van God was, maar een mens met een eenvoudige en grootse leer. Niet de kerkleiders, maar de eenvoudige boeren waren volgens hem de dragers van het geloof. 

09:57 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

20/12/2010

natuurgetrouw duplicaat

Duizend jaar voor Christus bouwt men in China grote vliegers die een man kunnen dragen. Daarmee kan de vijand geobserveerd worden… Ikke Bravo beseft plots dat hij niet eens halfweg is. Hij beseft eveneens dat het ‘verleden’ en de ‘toekomst’ beangstigend dicht en sluitend naast elkaar liggen. De vliegers of Satellieten van nu die hoog boven de stad onopgemerkt voorbij zweven, horen en zien wat er zich in de kamer van Ikke Bravo afspeelt. Garmin GPS12 12 satellieten, 3D (altitude), 255 wayponts, Backroute, handig voor wandelaars, ingebouwd 3d kompas.  

Komen deze gevoelens van onmacht of liever bevangenheid enkel bij bejaarde mensen voor die stilaan begrijpen dat de tijd tussen geboren worden en sterven een natuurgetrouw duplicaat is?

Ikke Bravo herinnert zich niet daar mee bezig te zijn geweest in de bloei van zijn leven. Dan zijn er verdorie andere eitjes te pellen.

08:24 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

14/12/2010

VERLEDEN TIJD

Pace and Love!!! (EEN VERLEDEN TIJD)

Onvoorzien verzeilt Ikk Bravo in Woodstock Music and Art Festival. Het beroemdste rockfestival van de jaren ‘60. Een onvergetelijk weekend van 15, 16 en 17 augustus 1969. Gehouden op de melkboerderij van Max Yasgur in Bethel, vlakbij bij Woodstock, New York. Hoewel tien- tot twintigduizend mensen worden verwacht, ligt het bezoekersaantal ruim boven de 400.000, waarvan de meeste geen entreegeld betalen. Hierdoor is het festival initieel niet winstgevend voor de organisatoren (promotors), maar dankzij de platenverkoop en inkomsten van de film wordt het uiteindelijk toch nog winstgevend. Ondanks de vele regen en de overmatige consumptie van alcohol en drugs is er geen geweld op het festival. Er zijn echter te weinig voorzieningen getroffen voor de onverwacht grote groep bezoekers, waar door Woodstock op de tweede dag rampgebied wordt verklaard. Het Woodstockfestival betekent het hoogtepunt van de anticultuur van de jaren ‘60 en van het hippietijdperk. De jonge mannen lijken opvolgers van Jezus en de jonge vrouwen in lange wijde rokken op de zondaressen. De gevallen Maria Magdalena die Jezus overal volgt. Met ontblote borsten lopen ze in de weide rond en bedrijven zonder valse schaamte de vrije liefde. Er vallen twee doden en er zijn twee geboortes op Woodstock.

11:59 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07/12/2010

narrateur

NARRATEUR

Een geweldig verhaal begint met een stabiele kracht die sommige verstoort.

Het jaar rond en de narrateur begint van vooraf aan. Het is te zeggen, terug naar ‘De geboorte van het kindje Jesjoea. Zij met een goed geheugen en die het verhaal al meerdere keer gehoord hebben helpen de simpellen onder de nieuwkomelingen door hen wat bijkomende uitleg in het oor te fluisteren. Veel later als de meester-narrateur stokoud is en wacht op zijn dood in de schaduw van een olijfboom, schrijft een slimmerdje het succesverhaal over het leven van Jesjoea geniepig op voor eigen gebruik. Hij maakt kopieën op organische informatiedrager papyrus voor de doorverkoop aan andere minder begaafde napraters die nu ook op hun ezel een winkeltje van gedroogde vruchten en noten mee hebben. Het woord papier verwijst naar de papyrusplant. Deze plant groeit aan de waterkant van rivieren in het Midden-Oosten, zoals de Nijl. Het "papier" van de papyrusplant werd eerst door de Babyloniërs, daarna door de Egyptenaren (rond 3000 v. Chr.) en vervolgens door Grieken en Romeinen gebruikt om voornamelijk contractuele afspraken vast te leggen.

(Het papier uit de papyrusplant werd gemaakt door de stengel en de bladeren van de papyrusplant op elkaar te leggen en door het uitoefenen van druk met elkaar te verbinden. Dit was een vrij moeizaam en langdurig proces. De papyrusrepen werden met elkaar verbonden door er met hamers op te slaan. Daarbij kwam er sap uit de bladeren dat weer diende als lijm tussen de repen)

Jaar na jaar wordt het originele verhaal ‘Het Leven van Jesjoea’ korter en de pauzes tussendoor langer waardoor het steeds maar aangroeiende aantal luisteraars méér gedroogd fruit kopen, palmwijn drinken en minder luisteren naar het verhaal. De zaak Jesjoea draait op volle toeren. Eeuwen en eeuwen. Het verhaal reist dwars door de woestijn. Drijft met het stromende water langzaam de rivieren af. Over zee, berg en dal tot in de polders. Een gevarieerd en dynamisch landschap van schorren, slikken en geulen. Zoutwinning en schapenteelt waren toen wellicht de belangrijkste economische activiteiten. De vroege boeren die op de kleine terpen en hogere delen van het landschap woonden, stonden ook duidelijk in contact met de rest van de wereld.

Daar ligt midden het hoge riet de nederzetting van het  Bravo geslacht.Mama Bravo luistert graag en veel naar deze verhalen en hoort in de huilende Noord-West-Wind de stem van Jesjoea

08:21 Gepost door Oras in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02/12/2010

ALEPH_04

From: Markus Gunti / Berlin

Subject:Tarot

ALEPH

DEEL 4

 

Sent:Tuesday, September 11, 2007 5:41PM

Fortsetzung >Aleph<

Das letzte Lebensdrittel des Fragenden wird dominiert von

Karten der Harmonie aber auch der Inspiration und der

Kreativität. Die erste auf der untersten Linie ist die

>>TEMPERANCE<<. Diese Karte sieht nicht nur für

Mäßigung und für Kompromiss, sondern auch für

Menschlichkeit und Harmonie (Eigenschaften die der

Fragende erst richtig in der letzten Lebensfase entwickelt).

Da über der 14, der TOD, die 13 liegt, wird die

TEMPERANCE noch spiritueller als sie schon ist. Wie

früher schon erwähnt, eine Metamorphose am Beginn des

letzten Lebensdrittels. Das Rad des Lebens (La Roue de

Fortune) liegt rechts neben der Temerance, darüber die

(Papesse) was auf einen großen künstlerischen oder

wissenschaftlichen Erfolg hindeutet. Im Letzten

Lebensdrittel wird noch einmal eine Ehe geschlossen, die

Kinderlos bleibt, aber eine Logik hat, die sich aus dem

früheren Leben ergibt. Es ist eine Verbindung von zwei

Menschen die sich schon lange kennen. Bemerkenswert ist

dass die letzte Lebensfase eine äußerst kreative ist,> der

Fragende fährt die Ernte ein< das ganze Leben bekommt

eine logische Geschichte. Die Gelassenheit (das freiwillige

Opfer) repräsentiert durch (Le Pendu), flankiert durch (La

Lune)links und (le Monde) rechts, sagt uns dass der

Fragende im letzten Drittel seines Lebens seine

intellektuelle Überlegenheit nicht ausspielt, Voraussicht

und Gelassenheit, gepaart mit okkulten Kräften hat. Die

Krankheit als Schicksal, gibt es nicht. Eher ein >kränkeln<

was aber niemals wirklich die Lebensqualität des

Fragenden zu schmälern vermag.

08:04 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

23/11/2010

JESJOEA

<Tussen marskramers, kwakzalvers, bedelaars, muzikanten en ander maatschappelijk drijfhout zonder een vaste woon- of verblijfplaats>

Ikke Bravo vindt het een mooi verhaal en omdat mooie verhalen niet zomaar ontstaan probeert hij te achterhalen wat de bedoelingen van de vlijtige tekstschrijvers zijn. Hun opzet om Jesjoea  de woestijn in te sturen, daar te laten vasten veertig dagen en nachten, en hem toch van enkele engelen te voorzien zal de lezer van vandaag niet meer pikken. Al hoewel, het laat Ikke Bravo denken aan de stripverhalen van nu. In zulke verhalen gemaakt voor jong en oud is er ook altijd iemand die alles beter kan dan zijn evennaaste. Zo een figuur is sterker dan de anderen, vlugger, intelligenter, noem maar op. Kenmerkend is ook dat hij de eerlijkheid zelf moet zijn, niet omkoopbaar. Incorruptible. Een soort Jan Zonder Vrees of de kuise held Kuifje. Ook Kuifje die er uitziet als een willoze deegsliert heeft zoals Jezus geen vriendin of vriend om mee te stoeien. Terwijl het helemaal normaal is met anderen seks te bedrijven. Goed voor lichaam en geest. Zegt men.

Het oerverhaal over Jesjoea wordt jarenlang verteld door de begaafde narrateur. Sinds jaar en dag trekt hij naar de markten van dorpen en stadswijken overbevolkt met marskramers, kwakzalvers, bedelaars, muzikanten en ander maatschappelijk drijfhout zonder een vaste woon- of verblijfplaats. Hij kent zoveel bijval dat hij zich wel een mooi huis midden de olijfbomen en drie vrouwen kan veroorloven. Wie het uren durende levensverhaal over Jesjoea wil horen brengt best een mandje gedroogde dadels, vijgen en allerhande noten en zaden mee. Daar in de schaduw van de palmbomen bij een oase is het leven hemelszacht. Men vergeet even de ellende van het dagelijkse bestaan. Het is dan net of de mensen die rondom je zitten en ook meeluisteren naar het wonderbaarlijke verhaal over Jesjoea iets mooier worden. Je krijgt een opwellende behoefte iemand te omhelzen en te zeggen: ‘ Mens, Ik hou van Je’. En dat komt door het verhaal over een mooie man die niemand kwaad wil en steeds maar tegen zijn evennaaste beminnelijk glimlacht en met de rechter hand een zalvend gebarenteken maakt.

Deze narrateur is bekend ver over berg en dal bij jonge mensen omdat zij sowieso de ‘macht van het verlangen’ bezitten. Zo een stripheld als Jesjoea moet van simpele afkomst zijn en niet geldzuchtig. Hij moet van het arme volk houden en zieken genezen en dat laten blijken. Hij is de rijken te snel af tot wanneer hij wordt verraden door een vriend voor een handvol gedroogde vijgen of waren het dadels… Als Jesjoea door de soldaten vermoord wordt breekt een hevig noodweer los en felle bliksems zetten de houtmijten voor het bakken van het dagelijkse brood in brand.

De Wereld stort niet in elkaar.

Maar… de wereld verandert.

Nieuwe normen, nieuwe waarden.

Eén almachtige God!!! 

10:55 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15/11/2010

INTERMEZZO HERFST 2010

INTERMEZZO

(Pauze, een tijdelijke periode van onderbreking van een handeling)

 

AHOI...AHOI… (schipperskreet)
In zijn zweversleven heeft Ikke Bravo menigmaal met een gammel "Asphaltschip" schipbreuk geleden. Pal op de Poolcirkel in volle winter -40 graden Celsius en anderhalve meter sneeuw. Midden de Saharawoestijn
(Arabisch : الصحراء الكبرى), de grootste zandwoestijn op aarde. In het Centraal-Afrikaanse regenwoud tussen de kreeftskeerkring op ongeveer 23½° noorderbreedte en de steenbokskeerkring op ongeveer 23½° zuiderbreedte. Niet te vergeten eveneens op meerdere snelwegen van Europa.

Tussen Berlin en Lisboa.


mayday... mayday...

Bij het voltanken van het kleine voertuig heeft de oude schipper zich vergist van brandstof.
Namelijk Superbenzine in plaats van Diesel!
Resultaat; na 1 km... motorpech in het verre Land van Waas,

tussen Sint- Niklaas en Kemzeke.


Er Is altijd een reddende engel!
Na uren wachten komt Wegenhulp met een takelwagen het autootje wegslepen richting kleine Renault garage, in de Stropersstraat gelegen aan

de Nederlandse grens.
Nee... ze kunnen niet onmiddellijk helpen... Pas morgen in de
voormiddag en op voorwaarde de motor geen beschadigingen heeft opgelopen…


Merde alors.
 On ne peut plus faire confiance à personne!!!


In de late avond met een bommeltrein eindelijk terug in

Bruksel-de-Stad.
Bij hun thuiskomst drinken ze meteen enkele glazen "snaps".
Akvavit or aquavit (English pronunciation: /'??kw?vi?t/, /'??kv?vi?t/; also akevitt in Norwegian) is a flavoured spirit that is produced in Scandinavia and typically contains 40% alcohol by volume.
Its name comes from aqua vitae, the Latin for "water of life".

 

SKOL… Ikke Bravo, op het levende water…

Skol (written "skål" in Danish, Norwegian, and Swedish and "skál" in Faroese and Icelandic or "skaal" in transliteration of any of those languages) is the Danish/Norwegian/Swedish word for cheers, a salute or a toast, as to an admired person or group.

 

OEPS...WIR SITZEN AUF EINE GUTE STWEIG, zucht Barbara von Brandenburg opgelucht.


ALLES O.K.
GEEN AVERIJ AAN DE MOTOR
WERKUREN MEKANIEK 64 €
MAZOUTFILTER 14,30 €
ROOKREDUCTOR 8,93 €

MILIEUTAKS 2 €

BTW 21 %

HOP MET DE BEENTJES...de Dans-van-het-Leven.

07:23 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08/11/2010

HEILIGE SCHIJN en/of SCHIJNHEILIG

Jesjoea (voornaam)

De naam Jezus is een vernederlandsing van het Latijnse Iesus dat weer een latinisering is van het Griekse Ιησους (spreek uit: Jèsoes). Dit is op zijn beurt weer een vergrieksing van het Hebreeuwse Jesjoea, een latere vorm van Jehosjoea, waarvan de directe vernederlandsing Jozua is. Dit is tevens de naam van een oudtestamentisch Bijbelboek, dat in de Griekse vertaling Septuagint inderdaad Ιησους heet.

De naam "Jezus" betekent "Jehovah is redding ". Dit was voor en rond het begin van de jaartelling een gebruikelijke Joodse naam. 

   Gedreven door de Geest” verblijft een zekere Jezus in de woestijn veertig dagen zonder te eten; Hij leeft er met de wilde dieren en de engelen dienen Hem (Vgl. Mc. 1,12-13).

Aan het einde van deze tijd stelt Satan hem driemaal op de proef, waarbij hij probeert de houding van Jezus als Zoon tegenover God ter discussie te stellen. Jezus slaat deze aanvallen af, die de bekoringen van Adam in het paradijs en die van Israël in de woestijn samenvatten, en de duivel verwijdert zich van Hem “tot de vastgestelde tijd” (Lc. 4,13).

 

HEILIGE SCHIJN en/of SCHIJNHEILIG

Iemand die (naar zeggen) veertig dagen in de woestijn verblijft tussen de wilde dieren, zonder eten en zonder drinken, maar wel engelen om zich heeft die hem dienen is een behoorlijke opschepper, met een heilige schijn en/of schijnheilig. De engelen hebben helemaal niets te doen daar of zijn het geile meiden en knapen van vlees en bloed? Satan “het slechte” die Jesjoea driemaal op de proef stelt maar het uiteindelijk toch opgeeft. Zo iemand als tegenstander is niet niks. Jesjoea, heeft zeker weten, volgzame mensen om zich omdat hij modern is en er leuk uitziet Een persoonlijkheid is die mooi kan praten. Met een verlichtende uitstraling midden die halve wilden die enkel aan macht, moord en brand denken. Of die hun geiten en meiden neuken met af en toe een heidens feest vol geile bokkensprongen. Ikke Bravo laat zich wijs maken dat Jesjoea verlekkerd was op jonge mannen. Het is maar van horen zeggen! Vandaar, dat hij enkel en alleen mannelijke apostelen om zich had. De vrouwtjes die toch om een of andere reden rond hem hangen zijn van lichte zeden. Zijn moeder Maria echter heeft nooit ofte nimmer een man gekust, laat staan met een man naar bed geweest. Jammer voor haar, Zulk soort vrouwen zijn tot op vandaag truttig en men voelt meteen dat er hen wat scheelt. Zo een vrouw lijkt wel op een droge biscuit zegt de volksmond in China. Of ze zijn lesbienne en dat heeft natuurlijk ook weer een eigen charme. Door de eeuwen beelden de kunstenaars Onze Lieve Vrouw af als een temperamentloze jonge vrouw. Iemand die eigenlijk niet goed weet hoe het leven in elkaar steekt. Een brave sloor die nooit haar ongenoegen uit. Als Maria dan toch zou bestaan hebben waarom wordt ze niet afgebeeld zoals de mama van Ikke Bravo er uitziet? Een stevige dynamische tante die haar mannetje staat, ruikt naar karnemelk en er af en toe een vloek door jaagt.

Over Jozef valt er helemaal niets te vertellen. Hij is een stille timmerman van beroep, is werkloos en voelt zich een beetje het vijfde wiel aan de wagen. Met zoon Jesjoea kan of wil hij niet meer praten. Omdat zoals overal zonen toch niet luisteren en hun eigen gang gaan. Hij voelt zich dus eenzaam. Daarbij zegt Jesjoea hem op zekere dag dat hij niet zijn echte vader is. Wanneer Jozef hem vraagt wie dan wel zijn echte vader kan zijn wijst Jesjoea met de eerste twee vingers (wijs en ringvinger) van zijn rechter hand naar de hemel en zegt.

- GOD IS DE VADER…

De ietwat simpele Jozef, gekleed in schaapvacht tegen de nachtelijke koude, haalt de schouders op en mompelt.

- Dat loopt nog een keertje slecht af!!!

08:47 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02/11/2010

ALEPH_03

From: Markus Gunti / Berlin

Subject:Tarot

ALEPH

DEEL 3

Sent: Friday,August 31, 2007 3:50PM

Fortsetzung >Aleph<

Anmerkungen zumTeufel in der Mitte der Lage.

Ich muss mich was den Teufel betrifft noch einmal

präzisieren. Es ist nicht, das im Leben des Fragenden die

Erotik eine besondere Stellung einnimmt, sonder der

Fragende sieht das ganze Leben als Erotik. Für ihn ist alles

was ihm widerfährt erotisch geladen und sein ganzes

Verhältnis zum Dasein ist erotischer Natur. Man könnte

sagen; der Fragende liebt das Leben mit allen Höhen und

Tiefen und das Leben an sich ist ein erotisches >Erlebnis<,

was sogar denTod, als Ende der Existenz einschließt.

Anmerkungen zur (IMPERATRICE):

An früherer Stelle sagte ich das dass Geheimnis der

schöpfenden Kraft des Fragenden in der Partnerschaft

liegt. Wie stark der Fragende vom Partner abhängt, verrät

die Karte die unter der Kaiserin liegt. Es ist (le PENDU) , der

im Bilde sprichwörtlich von der Kaiserin >abhängt<. In

dieser >Abhängigkeit< liegt das Geheimnis der Vitalität des

Fragenden.

06:50 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

25/10/2010

STERRENBEELD WEEGSCHAAL

Het sterrenbeeld WEEGSCHAAL

-Laten we Franklin de Weegschaal bellen. Nu meteen!

-Nee… niet doen Ikkie-tikkie. Do bist verrückt!!! Morgen loop ik wel even bij hem langs om als bemiddelaarster jullie (broken) vriendschap weer aan te zwengelen.  

Mensen die geboren zijn onder het teken weegschaal zijn vaak charmant, stellen prijs op harmonie en gelukkige, plezierige levensomstandigheden, zij zijn gemakkelijk in de omgang, romantisch, diplomatiek, idealistisch en verfijnd. 
Andere aspecten van de weegschaal zijn dat ze vaak besluiteloos en rancuneus kunnen zijn, ze zijn makkelijk te beïnvloeden en kunnen van het ene uiterste in het andere vallen. De weegschaal moet zich steeds weer tegenover anderen waar kunnen maken. Een veel voorkomende klacht van weegschaal is ‘het is niet eerlijk dat hij mij zo behandelt, na alles wat ik voor hem gedaan heb’ Het is zeer wel mogelijk dat die ‘hij’ gewoonweg niet in staat is aan de door weegschaal gestelde verwachtingen te beantwoorden, maar de weegschaal zal daar moeilijk begrip voor op kunnen brengen. Om gelukkig te worden en zijn persoonlijkheid volledig te kunnen ontplooien moet een weegschaal een duurzame emotionele verbintenis kunnen opbouwen, waarin het geven en nemen tegen elkaar afgewogen zijn. De weegschaal heeft een hekel aan ruzie en beschikt over een natuurlijke charme en een plezierige manier van optreden. Door iedere vorm van ruzie te vermijden verraadt de weegschaal zijn karakteristieke neiging om te trachten het allen naar de zin te maken. 
Er is natuurlijk ook besluiteloosheid – de grootste tekortkoming van de weegschaal, maar hij mag dan wel besluiteloos zijn, als hij zich eenmaal heeft voorgenomen wat hij wil, zal hem dat ook meestal lukken – ongeacht hoe.

    -    Hallooo… Franklin…Met Ikke! Een slordige 7 (zeven) jaar dat we elkaar niet meer hebben gezien of gehoord.

-         Hm…ja-ja.

-         Hoe gaat het?

-         Hm…moet ik aan de telefoon vertellen hoe het mij gaat? 

Het toeval wil dat hij hem na jaren precies op zijn verjaardag telefoneert. Achterdochtig vraagt Franklin de weegschaal of hij daarvan op de hoogte is. Neen, helemaal niet…

Merkwaardig, want Ikke Bravo gelooft niet in louter ‘toeval’. Alles heeft een wortelscheut. Franklin de weegschaal is erg boos en teleur gesteld omdat Ikke Bravo 7 (zeven) jaar terug niet op de opening van zijn retrospectieve tentoonstelling is komen opdagen. Franklin de weegschaal is onvoorstelbaar rancuneus. Verzoening is hem totaal onbekend. Merkwaardig voor een authentieke (Rooms katholieke) Christenmens. 

-         Hallo…hallo… ben je daar nog?

-         Hm… ja-ja.

-         Gefeliciteerd met je verjaardag!

-         Hm… merci.

Droge klik, gevolgd door een eindeloos langgerekte zoem.

Over and out!

10:16 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

18/10/2010

ALEPH_02

HOMO_01_A.jpg

12:11 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

ALEPH_02

From: Markus Gunti / Berlin

Subject:Tarot

ALEPH

DEEL 2

Sent: Thursday,August 30, 2007 12:02PM

Fortsetzung >Aleph<

Neben dem Turm (la maison dieu) liegt die sonne (le soleil)

absurder weise kann das bedeuten, die in die Kindheit

fallende >Katastophe< habe Spaß gemacht. Die Karte des

Streitwagens (le Chariot) deutet auf >Kinderarbeit< in der

Jugend hin, aber auch diese war interessant und hat zu

einer glücklichen Kindheit beigetragen. Über die Kindheit

wachte ein patriarchischer Vater, streng und willensstark.

Man kann sagen dass die Kindheit des Fragenden

beschützt, glücklich und diszipliniert war.

In der Mitte liegt der Teufel (le Diable) auch >la force

majeur< genannt. Es ist die Karte der großen Kraft,

Leidenschaft, Sexualität, Lust, sowohl schöpfend wie

zerstörend. In diesem Leben steht die Leidenschaft im

Zentrum und bestimmt jede Handlung, ich möchte den

Fragenden jedoch keineswegs als triebgesteuert

beschreiben, es ist sein Wille und nicht sein Trieb, der

entscheidet. Die Leidenschaft ist der Brunnen aus dem der

Fragende schöpft. Sexualität spielt in diesem Leben ein

große Rolle. Der Fragende ist ein >Libertin< ... ein Freigeist,

darauf deutet (la MAISON DIEU) am oberen Rand hin,

diese Karte kann in dieser Lage als Befreiung von Zwängen

gedeutet werden, bedeutet aber nicht dass der Fragende

zur Untreue neigt, im Gegenteil, er kann seine

Freiheitsansprüche voll und ganz mit einem Partner

ausleben. Obwohl der Fragende mehrer Beziehungen in

seinem Leben hatte, ist doch nur eine wirklich wichtig und

von langer Dauer.

Der Fragende hat keine Energieprobleme, er besitzt

Energie in Hülle und Fülle.

Der Fragende ist ein fleißiger Mensch, reich an seelischen

und materiellen Schätzen (L`IMPERATRICE) rechts neben

dem Teufel, bedeutet aber auch >Venus<... der Fragende

braucht eine Partnerschaft, sie ist das Geheimnis seiner

schöpferischen Kraft. Ohne Partnerschaft verliert der

Fragende sein Zentrum und gerät ins schleudern.Am Ende

des zweiten Lebensdrittels kommt es zu einer Änderung

der beruflichen Aktivitäten, eine Änderung die nicht durch

äußere Umstände sondern durch innere Einsichten

herbeigeführt wird, es ist eine Art Metamorphose, die eine

gewisse Mäßigung mit sich bringt. Weitere angrenzende

Karten, an den Teufel, sind links (le Pape) er steht in dieser

Konstellation für Ehe oder Eheähnliche Verbindungen aber

so zentral , weist sie darauf hin dass der Fragende ein

>Philosophischer Lehrer< und Künstler ist. Der Pagat oder

auch(Bateleur), Magier liegt in einer vertikalen Linie mit,

oben (CHARIOT) und unten (LE MONDE) was bedeutet

das der Fragende bereits in seiner Kindheit einen

bestimmten Berufswunsch hatte, den er zielstrebig erreicht

hat und den er bis zu seinem Lebensende haben und

ausüben wird. Der Fragende gehört zu den Glücklichen,

wie beschrieben im Buch Salomon >>der Glückliche hat

Freude an seiner täglichen Arbeit...alles andere ist

nachjagen dem Winde<<. Der Fragende hat Erfolg, er

erreicht seine Ziele, bekommt aber nichts geschenkt.

Jedoch steht die Mühe die er zur Erreichung seiner Ziele

braucht immer in einem gesunden Verhältnis zur Kraft die

ihm zur Verfügung steht.

11:33 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

11/10/2010

BIJZONDERE DAGEN

Een bijzondere dag.

In zijn vorige levens heeft Ikke Bravo originele verjaardagsfeesten bedacht zoals het uitnodigen van doodvreemde mensen aan een rijkelijk gedekte tafel. De onderlinge afspraak is, geen namen doorgeven, ook geen geboorteplaats. Niemand onder de twaalf gasten spreekt dezelfde taal van haar of zijn tafelgenoot. De landwijnen worden geschonken uit strandemmertjes waarop gedrukt staat ‘Ostende la Reine des plages’ en gedronken uit grote exotische oesterschelpen afkomstig uit verre warme zeeën. Het zelf gebakken tarwebrood is een zevenverdiepingen hoge kroon op het hoofd van Ikke Bravo. Hij wandelt, gekroond met het brood rond de feesttafel tegen de zon in als symbool van opstandigheid en zelfstandig denken. Bij het voorbij komen breken de genodigden hompen brood van de kroon af. Na zeven ronden is het korenbrood helemaal opgegeten. Weg, de Kroon… Vanaf dat ogenblik is Ikke Bravo niet meer het middelpunt van de Aarde. Hij kan nu rustig meefeesten. De marihuana die tijdens het feest gerookt wordt is van de puurste kwaliteit. De genodigden fluisteren elkaar toe met hun hand beschermend voor de mond waardoor de in duistere hoeken verscholen lippenlezers de conversatie nooit kunnen ontcijferen. Er is geen muziek. Af en toe het klagende geloei van een misthoorn die naar het schijnt nog op de Titanic dienst deed en loeide tijdens de schipbreuk in open oceaan. De trofee is gekocht op een rommelmarkt ergens in Vancouver, British Columbia en hangt nu aan de zoldering bij Ikke Bravo. De brocanteur is een afzetter want hij beweert het voorwerp te hebben gekocht van een strandjutter. Het langgerekte geluid lijkt wel het klaaglied van een koor verliefde zeemeerminnen. 

Soms is het verjaardagfeest in volle oceaan. Daar waar albatrossen op de golven even uitrusten na een gap verse vis te hebben verorberd. Of op een sneeuwvlakte in Siberië. Midden de Taiga- en toendrarietganzen. Ook in een dorre woestijn… een feest met de roadrunners of renkoekoeken om samen met hen kleine dieren te zoeken voor de maaltijd zoals sprinkhanen, slangen, eieren en bepaalde vruchten. Weet je, in de woestijn is leven. Of in het Himalaya gebergte bij de sneeuwduivels die niemand gunstig gestemd zijn en waar niets te eten valt eenmaal boven de eeuwige sneeuwlijn. Bij de klimpartij hebben de Sherpa en zijn dragers allerlei soorten planten en zaden verzameld en trekken er een hete bouillon van die meteen de geest verlicht, angst, honger en pijn verjaagt.

Noteer tot slot, dat verjaardagen onvoorzien kunnen opduiken. Ze kunnen naar gelijk welke dag van het jaar verplaatst, herhaald en herhaald worden.

Neen… Niet om zichzelf en zijn geboortedag wat op te luisteren bedenkt Ikke Bravo deze gebeurtenissen. Wel omdat hij daarmede wil aangeven, dat het leven één opmerkelijk Feest-Van-Het-Zijn is. 

08:34 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

05/10/2010

ALEPH_01

EEN SLORDIGE KWART EEUW LATER

 

From: Markus Gunti / Berlin

Subject:Tarot

 

Sent:Wednesday,August 29, 2007 12:43PM

ALEPH

 

Allgemeines.

Es liegen 21 Karten in drei Reihen aneinander. Sie

berühren sich, teils mit der kurzen, teils mit der langen

Seite. Manche Karten verstärken sich, andere heben sich

gegenseitig auf, wieder andere verhalten sich neutral zu

einander. Es ist wie mit Menschen, die einander begegnen,

auch dort gibt es Beeinflussung, Verstärkung oder

Neutralität. Wie Zahnräder greifen die Karten ineinander

und ergeben ein Schicksalsbild.

Die vorliegende Lage:

Die erste Karte ist der l´Eremit (Nr.9) Wenn diese Karte am

Anfang des Lebens liegt, bedeutet sie einen einsamen

Entschluss eines Anderen (Mutter oder Vater), weil die

angrenzenden Karten männlich sind, eher Vater. Der

EREMIT leuchtet mit seiner Laterne, die auch

>>Erleuchtung<< ist, aus dem Kartengelege hinaus. Es ist

ein Entschluss der alleine getroffen wurde, nur mit der

Einsicht und der Weisheit die der Betreffende aus sich

selbst zu schöpfen wusste. >>Wissen-Wollen-Schweigen-

Handeln<< ist in diesem Falle die Aussage des EREMITEN.

Allerdings lässt diese Karte, so wie sie liegt auch

Rückschlüsse auf den Charakter des Vaters zu, zumal sie

Rücken an Rücken mit dem Narr (le Fou Nr.0) liegt. Diese

Karte symbolisiert den Menschen, der Erfahrung machen

will, ein neues Lebenskapitel und hohe Risikobereitschaft.

Klugheit und Mut. Dieses sind in diesem Falle

Charaktereigenschaften die sowohl der Vater des

Fragenden als auch der/die Fragende selbst hat.

Der Entschluss um den es hier am Anfang geht , ist von

großer Bedeutung für beide, sozusagen für den

>>Beschließenden<< wie für den >>Beschlossenen<<.

Unterhalb des EREMITEN liegt der TOD (Nr.13) eine

geistige Karte, die Wiedergeburt, Erneuerung,

Transformation aber auchTod bedeutet.

Der Vater des Fragenden ist gestorben im zweiten

Lebensdrittel des Fragenden, was darauf hindeutet das der

Vater des Fragenden spät geheiratet hat oder aber spät

noch ein Kind (den Fragenden gezeugt hat) denn er ist nicht

an einem Unfall sondern eines natürlichen Todes

gestorben.

Zusammenfassend kann über den Vater des Fragenden

gesagt werden: Es war ein weiser, sehr unabhängiger

>>Selberdenker<< in dessen Leben die Freiheit eine

Schlüsselrolle gespielt hat, ein freundlicher Eigenbrödler.

Eigenschaften die der Fragende zumTeil auch selber hat.

In der ersten Reihe liegen EREMIT-le FOU-la FORCE-la

MAISON DIEU-le SOLEIL-le CHARIOT-l´EMPERREUR.

Diese sieben Karten deuten in ihrer Anordnung auf eine

glückliche Kindheit des Fragenden hin. Der Fragende leidet

nicht unter Depressionen. Es muss in der Mitte der Kindheit

(5-10) ein Ereignis gegeben haben was von außen,

unabwendbar und gewalttätig ins Leben trat.

>>la MAISON DIEU<< da diese Karte aber von Karten

äußerster Kraft umgeben ist, kann man sagen dass diese

Katastrophe wesentlich zur Stärkung der Persönlichkeit

des Fragenden beigetragen hat. Das das gewalttätige

Ereignis in der Kindheit keine negativen Folgen für den

Fragenden hatte liegt nur an der großen inneren Kraft des

Fragenden.

06:07 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

27/09/2010

DE SCHEPPING_ORAS & SATOR

DE SCHEPPING (ORAS & SATOR)

In 1979 ontmoet ORAS een scheikundige waarmee hij lange gesprekken voert. Uit deze ontmoeting zal Ecce Homo geboren worden. Een ambitieus project dat er in bestaat op een artistieke manier een individu van een 70-tal kg te maken aan de hand van een amalgaam chemische componenten in een doorschijnende zak waarop aan de buitenzijde de samenstelling van het menselijk lichaam staat afgedrukt. 

De eerste concrete realisatie van dit project vindt plaats in Brussel op donderdag 19 juli 1979 (tussen 14u00 en 20u00).  Onder leiding van de scheikundigen, gaan de leden van M.A.I.M. plechtig over tot het mengen van de basissubstanties leidend tot de compositie van het menselijk lichaam.

Het ritueel speelt zich af in een doorschijnende plastieken sfeer opgeblazen door een ventilator en bereikbaar door zich onder de constructie te laten glijden. 

Deze eerste creatuur van de Ecce Homo familie zal de naam dragen van zijn geboorteplaats en Homo Bruxellensis gedoopt worden MCM LXX IX.  Alle documenten van het Ecce Homo project zullen in het Latijn vertaald worden door een bevriende Latinist. 

Parallel hiermee zal ORAS in de sfeer een boek op handgeschept papier leggen waarop passanten (nadat ze onder de doorschijnende structuur gegleden zijn) ieder een druppel van hun bloed kunnen aanbrengen. Dit monumentale werk, getiteld “Cellen” (40 x 50 cm) zal dan vervolgens tentoongesteld worden in een leeszaal. 

Naast de Homo Bruxellensis werden in Stuttgart twee bijkomende creaturen gemaakt op vrijdag 5 oktober 1979 tussen 14u00 en 22u00) en in Turnhout (op vrijdag 9 januari 1981 tussen 18u00 en 22u00).  ORAS doopt ze respectievelijk Homo Stuttgartiensis MCM LXX IX en Homo Turnholtanus MCM LXX IX. 

In Turnhout, ter gelegenheid van de creatie van het derde lid van de familie Ecce Homo, worden 12 personen die het “Cellen”-boek getekend hebben, gefotografeerd en krijgen ze de Tarot-kaarten gelegd (zonder interpretatie). 

Omwille van zijn sacraal karakter, weekte Ecce Homo bij het publiek heel wat reacties los.

O.m. een groep fundamentalistische christenen beschuldigt ORAS ervan “de plaats van God te willen innemen”.

 

ECCE HOMO

Voorontwerp van modus operandi:

1) Giet in een recipiënt de geëigende oplossingen van sodiumhydroxide, potassium en calcium.  Toon tegelijk de reactie van het sodium met het water aan door heel kleine hoeveelheden te gebruiken. 

2) Drijf de oplossing op tot 45,5 liter met behulp van gedistilleerd water.  Toon het publiek op hetzelfde moment een ballon gevuld met waterstof en een andere gevuld met zuurstof. 

3) Voeg broom toe met een houten lepel.  Meng de twee stadia met behulp van één of meerdere magnetische mengapparaten tot een homogeen geheel (één fase).  Voeg vervolgens eerst de fluor en daarna de chloor toe en blijf alles goed mengen.  Er moet een veiligheidsventiel voorzien worden alsook een evacuatiesysteem voor de toxische gassen. Doe hetzelfde procédé nog eens over met jodium. 

4) Na alles goed vermengd te hebben (tot alle halogenen zijn opgelost) kan de fosfor toegevoegd worden. Opgelet : gebruik rode fosfor, veel minder reactief dan witte fosfor. 

5) Voeg vloeibare stikstof toe.  Ook hier is het noodzakelijk een veiligheidsventiel te voorzien. 

6) Voeg voorzichtig alle andere elementen toe.

10:07 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

ECCE HOMO UNIVERSALIS_ALFA

HOMO_01_WEB_A.jpg

08:56 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

20/09/2010

DE GEBOORTE

DE GEBOORTE

Het is de verjaardag van Ikke Bravo. Het enige rotsvaste in zijn op drijfzand gebouwd leven.

De geboorte, elf minuten voor elf in de ochtend, 09 februari van het jaar 1934. Het is vrieskoud en de zon schijnt fel door het dakraam in de slaapkamer van het landelijke huisje. Twee buurvrouwen helpen met emmers warm water en een in kleinere delen gescheurd bedlaken moeder Bravo te baren. Vader Bravo staat buiten aan de mesthoop te wachten tot hij wordt binnengeroepen. Alles verloopt goed en bij het horen van de schreeuw-van-verlossing van de pasgeboren zoon zegt een van de buurvrouwen als grapje om de sfeer te ontspannen.

-Bravo…Ikke… BravoD’as ne fel jeontje !

Daarmede bedoelt ze een ‘flinke jongen’ en van haar komt de mooie jongensnaam Ikke Bravo. 

05:35 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

14/09/2010

LANG GELEDEN

LANG GELEDEN

Het is Assenwoensdag, veertig dagen voor Pasen. Vader Bravo eet tot Pasen geen vlees meer. Geen varkenssmout op het brood en het middagmaal bestaat uit gekookte aardappelen en uien. Zonder saus.

ELDERS IN DE WERELD

Het is de eerste dag van het ‘Jaar van de Haan’. Hun jaartelling staat nu op 4702. Het Chinese Nieuwjaar valt elk jaar op een andere datum en dat vinden wij, westerlingen, moeilijk. Wij kunnen zelfs niet begrijpen dat er een andere manier van ‘jaar telling’ bestaat dan de onze. Daar draait de wereld toch rond. Rond de zonsopgang. Zoveel dagen en nachten en af en toe een schrikkeljaar. Of niet soms? Eén januari is voor de hele wereld het begin van een nieuw jaar en de rest doet een beetje moeilijk. Volgend jaar is het aan de beurt van de hond bij de Chinezen! Zij zullen waar dan ook in de wereld luidruchtig vieren. Het jaar van de hond zal een goed jaar worden. De Hond is van nature een bewaker en dit jaar staat vooral in het teken van de verdediging, veiligheidskwesties en rechtshandhaving. Legers worden uitgebreid, defensie opgevoerd, grenzen extra bewaakt. In de loop van het jaar zullen er wereldwijde conferenties gehouden worden in verband met deze onderwerpen. Ook de verdeling van grondstoffen zal veel aandacht krijgen. Conflicten kunnen overal opbloeien door etnisch bewustzijn en nationalistische gevoelens.

06:25 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

06/09/2010

NEERBUIGEN

II-1

Verootmoedigen, vers 32, duidt op vasten. Het oorspronkelijke woord betekent ‘neerbuigen’ of ‘vernederen’. Dit ging dikwijls gepaard met vasten. De Grote Verzoendag staat ook bekend als de vastendag.

Oude Testament: Grote Verzoendag. De vasten is al bij de joden bekend. In het Oude Testament wordt één algemeen voorgeschreven vasten- en boetedag genoemd: de Grote Verzoendag.

“Op Grote Verzoendag is het verboden te eten en te drinken, zich te wassen en zich te zalven, schoenen aan te trekken en echtelijke gemeenschap te hebben”. (Misjna VIII,1).

De vroege christelijke Kerk neemt de joodse praktijk om tweemaal per week een dag te vasten over, maar plaatsen de vastendagen op woensdag en vrijdag, in plaats van op maandag en donderdag. De woensdag herinnert namelijk aan het verraad door Judas, de vrijdag aan het lijden en de dood van Jezus.

II-2

In het dorp hebben alle kinderen na de vroegmis een assenkruis op het voorhoofd. Het kruis blijft er de ganse dag op. Zelfs de volgende ochtend is er een grauwe vlek zichtbaar want de as waarmede het kruis is aangebracht is zo fijn gemalen dat het stof diep in de poriën van de huid dringt.

De kerk zegt al bij het doopsel;

“De gemeenschap van Jezus Christus is blij u in haar midden op te nemen. In haar naam teken ik u met het teken van het kruis”.

II-3

Bij de verplichte legerdienst wordt Bravo gevraagd welke godsdienst hij aanhangt. Soldaat Bravo antwoordt snel en zonder aarzelen dat hij goddeloos is. Dat hoort ook bij een zelfzekere eigenwijze jongeling. De officier is daar niet tevreden mee en vraagt recht op de man af.

- Zijt gij gedoopt, soldaat?

- Ja, luitenant!

- Wel, dan Zijt gij een ‘discipel van Jezus Christus’.

Ikke Bravo begrijpt meteen dat het voor levenslang is. Iets wat je nooit meer kwijt raakt. Daardoor de heimelijke krachten van het assenkruis op zijn kindervoorhoofd. Het is een brandmerk.

II-4

Ikke Bravo vertelt het iemand tijdens een kroegbezoekje. Een duivelse lapsus maakt dat hij hakenkruis zegt in plaats van assenkruis waardoor een persoon die meeluistert plots vraagt of hij het wel goed heeft begrepen.

Een hakenkruis… Of is het de jodenster die u bedoelt omdat ‘de vasten’ al voor Christus bij de Joden bekend is volgens het oude testament?

II-5

Totale verwarring…

Ikke Bravo is even geschrokken want hij heeft noch het ene noch het andere bedoeld maar  wel duidelijk een assenkruis op het voorhoofd van een kind op assenwoensdag. Ikke Bravo voegt er snel aan toe dat, zij die het meesterschap hebben over anderen graag hun ondergeschikten brandmerken met een ‘label’. Zo weet men meteen wie, wie is en wie deze persoon toebehoort. Het assenkruis is al even erg als een hakenkruis en soms worden assenkruis en hakenkruis samen gedragen. De persoon die Ikke Bravo de vraag stelt kijkt wat ongelovig. Weemoedig schudt hij zijn hoofd en mompelt wat onherkenbaars in de zin van ‘wat een wartaal…WAT EEN WARTAAL’.

05:45 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

30/08/2010

DAUWDRUPPEL UTOPIAS

HET HANDPALMVERHAAL DAUWDRUPPEL-UTOPIAS WORDT (in Morse) DOOR EEN GELUIDSINSTALLATIE OP ZONNE-ENERGIE VANUIT HET ASPHALTSCHIP 039 24 / 24 UUR HET HEELAL INGESTUURD AAN DE SNELHEID VAN HET GELUID.

(de snelheid van geluid is 331 m/s bij 0 °C en vermeerdert met 0,6 m/s bij elke °C stijging)

rood     , oranje     , geel     , groen     , blauw     , indigo     , en violet     . (REGENBOOGKLEUREN)

 

  

Morse Code Translator 

"“MAYDAY MAYDAY /// DAUWDRUPPEL-UTOPIAS MET DE 7 REGENBOOGKLEUREN /// ROOD /// ORANJE /// GEEL /// GROEN/// BLAUW /// INDIGO /// VIOLET /// HANGT NOG NET AAN EEN GRASSPRIET EN WEERSPIEGELT EVENTJES DE WERELD OMGEKEERD /// ALVORENS MET EEN SCHREEUW DIE NIETS MENSELIJKS HEEFT DOOR DE AANTREKKINGSKRACHT VAN DE AARDE NAAR BENEDEN TE STORTEN /// LENIG VLOEIT DAUWDRUPPEL-UTOPIAS OVER DE VRUCHTBARE AKKERS RICHTING DE NABIJ GELEGEN OEROUDE WEZER /// DE STROMING NEEMT DAUWDRUPPEL-UTOPIAS MEE OP EEN LANGE AVONTUURLIJKE REIS DOOR ONBEKENDE GEBIEDEN /// EENMAAL IN DE GROTE ZEEËN WORDT DAUWDRUPPEL-UTOPIAS EEN STERKE VLOEDGOLF EN BEUKT WOEST TEGEN DE KUSTDIJKEN AAN /// DRAAGT VAN HIER NAAR DAAR MET SOLDATEN EN GRANATEN OVERLADEN OORLOGSCHEPEN /// 800 JAAR LATER IN EEN VLAAG VAN HEIMWEE NAAR ZIJN GEBOORTESTREEK LAAT DAUWDRUPPEL-UTOPIAS ZICH DOOR DE FELLE ZON VERDAMPEN EN REIST GEJAAGD DOOR DE WIND IN EEN DONKERE ONSTABIELE FLOCUS REGENWOLK TERUG NAAR DE VRUCHTBARE AKKERS /// HANGEND AAN DE VLEUGELS VAN DE BLAUWE REIGER ARDEA CINEREA MAAKT DAUWDRUPPEL-UTOPIAS EEN ZACHTE LANDING OP DE NU GEBETONNEERDE OEVERKANT VAN HET EEUWIG LEVEND WATER /// DE OEROUDE WEZER /// OVER AND OUT”" 

 

in Morse code is:

“-- .- -.-- -.. .- -.-- / -- .- -.-- -.. .- -.-- / -..-. -..-. -..-. / -.. .- ..- .-- -.. .-. ..- .--. .--. . .-.. -....- ..- - --- .--. .. .- ... / -- . - / -.. . / --... / .-. . --. . -. -... --- --- --. -.- .-.. . ..- .-. . -. / .... .- -. --. - / -. --- --. / -. . - / .- .- -. / . . -. / --. .-. .- ... ... .--. .-. .. . - / . -. / .-- . . .-. ... .--. .. . --. . .-.. - / . ...- . -. - .--- . ... / -.. . / .-- . .-. . .-.. -.. / --- -- --. . -.- . . .-. -.. / -..-. -..-. -..-. / .- .-.. ...- --- .-. . -. ... / -- . - / . . -. / ... -.-. .... .-. . . ..- .-- / -.. .. . / -. .. . - ... / -- . -. ... . .-.. .. .--- -.- ... / .... . . ..-. - / -.. --- --- .-. / -.. . / .- .- -. - .-. . -.- -.- .. -. --. ... -.- .-. .- -.-. .... - / ...- .- -. / -.. . / .- .- .-. -.. . / -. .- .- .-. / -... . -. . -.. . -. / - . / ... - --- .-. - . -. / -..-. -..-. -..-. / .-.. . -. .. --. / ...- .-.. --- . .. - / -.. .- ..- .-- -.. .-. ..- .--. .--. . .-.. -....- ..- - --- .--. .. .- ... / --- ...- . .-. / -.. . / ...- .-. ..- -.-. .... - -... .- .-. . / .- -.- -.- . .-. ... / .-. .. -.-. .... - .. -. --. / -.. . / -. .- -... .. .--- / --. . .-.. . --. . -. / --- . .-. --- ..- -.. . / .-- . --.. . .-. / -..-. -..-. -..-. / -.. . / ... - .-. --- -- .. -. --. / -. . . -- - / -.. .- ..- .-- -.. .-. ..- .--. .--. . .-.. -....- ..- - --- .--. .. .- ... / -- . . / --- .--. / . . -. / .-.. .- -. --. . / .- ...- --- -. - ..- ..- .-. .-.. .. .--- -.- . / .-. . .. ... / -.. --- --- .-. / --- -. -... . -.- . -. -.. . / --. . -... .. . -.. . -. / -..-. -..-. -..-. / . . -. -- .- .- .-.. / .. -. / -.. . / --. .-. --- - . / --.. . . -. / .-- --- .-. -.. - / -.. .- ..- .-- -.. .-. ..- .--. .--. . .-.. -....- ..- - --- .--. .. .- ... / . . -. / ... - . .-. -.- . / ...- .-.. --- . -.. --. --- .-.. ..-. / . -. / -... . ..- -.- - / .-- --- . ... - / - . --. . -. / -.. . / -.- ..- ... - -.. .. .--- -.- . -. / .- .- -. / -..-. -..-. -..-. / -.. .-. .- .- --. - / ...- .- -. / .... .. . .-. / -. .- .- .-. / -.. .- .- .-. / / -- . - / ... --- .-.. -.. .- - . -. / --- ...- . .-. .-.. .- -.. . -. / --- --- .-. .-.. --- --. ... -.-. .... . .--. . -. / -..-. -..-. -..-. / ---.. ----- ----- / .--- .- .- .-. / .-.. .- - . .-. / .. -. / . . -. / ...- .-.. .- .- --. / ...- .- -. / .... . .. -- .-- . . / -. .- .- .-. / --.. .. .--- -. / --. . -... --- --- .-. - . ... - .-. . . -.- / .-.. .- .- - / -.. .- ..- .-- -.. .-. ..- .--. .--. . .-.. -....- ..- - --- .--. .. .- ... / --.. .. -.-. .... / -.. --- --- .-. / -.. . / ..-. . .-.. .-.. . / --.. --- -. / ...- . .-. -.. .- -- .--. . -. / . -. / .-. . .. ... - / --. . .--- .- .- --. -.. / -.. --- --- .-. / -.. . / .-- .. -. -.. / .. -. / . . -. / -.. --- -. -.- . .-. . / .-. . --. . -. .-- --- .-.. -.- / - . .-. ..- --. / -. .- .- .-. / -.. . / ...- .-. ..- -.-. .... - -... .- .-. . / .- -.- -.- . .-. ... / -..-. -..-. -..-. / .... .- -. --. . -. -.. / .- .- -. / -.. . / ...- .-.. . ..- --. . .-.. ... / ...- .- -. / -.. . / -... .-.. .- ..- .-- . / .-. . .. --. . .-. / .- .-. -.. . .- / -.-. .. -. . .-. . .- / -- .- .- -.- - / -.. .- ..- .-- -.. .-. ..- .--. .--. . .-.. -....- ..- - --- .--. .. .- ... / . . -. / --.. .- -.-. .... - . / .-.. .- -. -.. .. -. --. / --- .--. / -.. . / -. ..- / --. . -... . - --- -. -. . . .-. -.. . / --- . ...- . .-. -.- .- -. - / ...- .- -. / .... . - / . . ..- .-- .. --. / .-.. . ...- . -. -.. / .-- .- - . .-. / -..-. -..-. -..-. / -.. . / --- . .-. --- ..- -.. . / .-- . --.. . .-. / -..-. -..-. -..-. / --- ...- . .-. / .- -. -.. / --- ..- - ”

“dah-dah Di-dah Dah-di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah Dah-di-dah-dah, Dah-dah Di-dah Dah-di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah Dah-di-dah-dah, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah-dit Di-di-dah Di-dah-dah-dit Di-dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-di-di-di-dah Di-di-dah Dah Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit Di-dit Di-dah Di-di-dit, Dah-dah Dit Dah, Dah-di-dit Dit, Dah-dah-di-di-dit, Di-dah-dit Dit Dah-dah-dit Dit Dah-dit Dah-di-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dah Dah-dah-dit Dah-di-dah Di-dah-di-dit Dit Di-di-dah Di-dah-dit Dit Dah-dit, Di-di-di-dit Di-dah Dah-dit Dah-dah-dit Dah, Dah-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dit, Dah-dit Dit Dah, Di-dah Di-dah Dah-dit, Dit Dit Dah-dit, Dah-dah-dit Di-dah-dit Di-dah Di-di-dit Di-di-dit Di-dah-dah-dit Di-dah-dit Di-dit Dit Dah, Dit Dah-dit, Di-dah-dah Dit Dit Di-dah-dit Di-di-dit Di-dah-dah-dit Di-dit Dit Dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah, Dit Di-di-di-dah Dit Dah-dit Dah Di-dah-dah-dah Dit Di-di-dit, Dah-di-dit Dit, Di-dah-dah Dit Di-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-dit, Dah-dah-dah Dah-dah Dah-dah-dit Dit Dah-di-dah Dit Dit Di-dah-dit Dah-di-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Di-dah Di-dah-di-dit Di-di-di-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit Dit Dah-dit Di-di-dit, Dah-dah Dit Dah, Dit Dit Dah-dit, Di-di-dit Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Di-dah-dit Dit Dit Di-di-dah Di-dah-dah, Dah-di-dit Di-dit Dit, Dah-dit Di-dit Dit Dah Di-di-dit, Dah-dah Dit Dah-dit Di-di-dit Dit Di-dah-di-dit Di-dit Di-dah-dah-dah Dah-di-dah Di-di-dit, Di-di-di-dit Dit Dit Di-di-dah-dit Dah, Dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-dah Di-dah Dah-dit Dah Di-dah-dit Dit Dah-di-dah Dah-di-dah Di-dit Dah-dit Dah-dah-dit Di-di-dit Dah-di-dah Di-dah-dit Di-dah Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Dah, Di-di-di-dah Di-dah Dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-dah Di-dah Di-dah-dit Dah-di-dit Dit, Dah-dit Di-dah Di-dah Di-dah-dit, Dah-di-di-dit Dit Dah-dit Dit Dah-di-dit Dit Dah-dit, Dah Dit, Di-di-dit Dah Dah-dah-dah Di-dah-dit Dah Dit Dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Di-dah-di-dit Dit Dah-dit Di-dit Dah-dah-dit, Di-di-di-dah Di-dah-di-dit Dah-dah-dah Dit Di-dit Dah, Dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah-dit Di-di-dah Di-dah-dah-dit Di-dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-di-di-di-dah Di-di-dah Dah Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit Di-dit Di-dah Di-di-dit, Dah-dah-dah Di-di-di-dah Dit Di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-di-di-dah Di-dah-dit Di-di-dah Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Dah Dah-di-di-dit Di-dah Di-dah-dit Dit, Di-dah Dah-di-dah Dah-di-dah Dit Di-dah-dit Di-di-dit, Di-dah-dit Di-dit Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Dah Di-dit Dah-dit Dah-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Dah-dit Di-dah Dah-di-di-dit Di-dit Di-dah-dah-dah, Dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dit Dah-dah-dit Dit Dah-dit, Dah-dah-dah Dit Di-dah-dit Dah-dah-dah Di-di-dah Dah-di-dit Dit, Di-dah-dah Dit Dah-dah-di-dit Dit Di-dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-di-dit Dah Di-dah-dit Dah-dah-dah Dah-dah Di-dit Dah-dit Dah-dah-dit, Dah-dit Dit Dit Dah-dah Dah, Dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah-dit Di-di-dah Di-dah-dah-dit Di-dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-di-di-di-dah Di-di-dah Dah Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit Di-dit Di-dah Di-di-dit, Dah-dah Dit Dit, Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit, Dit Dit Dah-dit, Di-dah-di-dit Di-dah Dah-dit Dah-dah-dit Dit, Di-dah Di-di-di-dah Dah-dah-dah Dah-dit Dah Di-di-dah Di-di-dah Di-dah-dit Di-dah-di-dit Di-dit Di-dah-dah-dah Dah-di-dah Dit, Di-dah-dit Dit Di-dit Di-di-dit, Dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit, Dah-dah-dah Dah-dit Dah-di-di-dit Dit Dah-di-dah Dit Dah-dit Dah-di-dit Dit, Dah-dah-dit Dit Dah-di-di-dit Di-dit Dit Dah-di-dit Dit Dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dit Dit Dah-dit Dah-dah Di-dah Di-dah Di-dah-di-dit, Di-dit Dah-dit, Dah-di-dit Dit, Dah-dah-dit Di-dah-dit Dah-dah-dah Dah Dit, Dah-dah-di-dit Dit Dit Ëdah-dit, Di-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit Dah-di-dit Dah, Dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah-dit Di-di-dah Di-dah-dah-dit Di-dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-di-di-di-dah Di-di-dah Dah Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit Di-dit Di-dah Di-di-dit, Dit Dit Dah-dit, Di-di-dit Dah Dit Di-dah-dit Dah-di-dah Dit, Di-di-di-dah Di-dah-di-dit Dah-dah-dah Dit Dah-di-dit Dah-dah-dit Dah-dah-dah Di-dah-di-dit Di-di-dah-dit, Dit Dah-dit, Dah-di-di-dit Dit Di-di-dah Dah-di-dah Dah, Di-dah-dah Dah-dah-dah Dit Di-di-dit Dah, Dah Dit Dah-dah-dit Dit Dah-dit, Dah-di-dit Dit, Dah-di-dah Di-di-dah Di-di-dit Dah Dah-di-dit Di-dit Di-dah-dah-dah Dah-di-dah Dit Dah-dit, Di-dah Di-dah Dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dah-di-dit Di-dah-dit Di-dah Di-dah Dah-dah-dit Dah, Di-di-di-dah Di-dah Dah-dit, Di-di-di-dit Di-dit Dit Di-dah-dit, Dah-dit Di-dah Di-dah Di-dah-dit, Dah-di-dit Di-dah Di-dah Di-dah-dit, , Dah-dah Dit Dah, Di-di-dit Dah-dah-dah Di-dah-di-dit Dah-di-dit Di-dah Dah Dit Dah-dit, Dah-dah-dah Di-di-di-dah Dit Di-dah-dit Di-dah-di-dit Di-dah Dah-di-dit Dit Dah-dit, Dah-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit Di-dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dit Di-di-dit Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Dit Di-dah-dah-dit Dit Dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dah-dah-dah-di-dit Dah-dah-dah-dah-dah Dah-dah-dah-dah-dah, Di-dah-dah-dah Di-dah Di-dah Di-dah-dit, Di-dah-di-dit Di-dah Dah Dit Di-dah-dit, Di-dit Dah-dit, Dit Dit Dah-dit, Di-di-di-dah Di-dah-di-dit Di-dah Di-dah Dah-dah-dit, Di-di-di-dah Di-dah Dah-dit, Di-di-di-dit Dit Di-dit Dah-dah Di-dah-dah Dit Dit, Dah-dit Di-dah Di-dah Di-dah-dit, Dah-dah-di-dit Di-dit Di-dah-dah-dah Dah-dit, Dah-dah-dit Dit Dah-di-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit Dah Dit Di-di-dit Dah Di-dah-dit Dit Dit Dah-di-dah, Di-dah-di-dit Di-dah Di-dah Dah, Dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah-dit Di-di-dah Di-dah-dah-dit Di-dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-di-di-di-dah Di-di-dah Dah Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit Di-dit Di-dah Di-di-dit, Dah-dah-di-dit Di-dit Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit, Dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-di-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Di-dah-di-dit Dit, Dah-dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dit, Di-di-di-dah Dit Di-dah-dit Dah-di-dit Di-dah Dah-dah Di-dah-dah-dit Dit Dah-dit, Dit Dah-dit, Di-dah-dit Dit Di-dit Di-di-dit Dah, Dah-dah-dit Dit Di-dah-dah-dah Di-dah Di-dah Dah-dah-dit Dah-di-dit, Dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-dah-dah Di-dit Dah-dit Dah-di-dit, Di-dit Dah-dit, Dit Dit Dah-dit, Dah-di-dit Dah-dah-dah Dah-dit Dah-di-dah Dit Di-dah-dit Dit, Di-dah-dit Dit Dah-dah-dit Dit Dah-dit Di-dah-dah Dah-dah-dah Di-dah-di-dit Dah-di-dah, Dah Dit Di-dah-dit Di-di-dah Dah-dah-dit, Dah-dit Di-dah Di-dah Di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-di-di-dah Di-dah-dit Di-di-dah Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Dah Dah-di-di-dit Di-dah Di-dah-dit Dit, Di-dah Dah-di-dah Dah-di-dah Dit Di-dah-dit Di-di-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Di-di-di-dit Di-dah Dah-dit Dah-dah-dit Dit Dah-dit Dah-di-dit, Di-dah Di-dah Dah-dit, Dah-di-dit Dit, Di-di-di-dah Di-dah-di-dit Dit Di-di-dah Dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Di-di-dit, Di-di-di-dah Di-dah Dah-dit, Dah-di-dit Dit, Dah-di-di-dit Di-dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dit, Di-dah-dit Dit Di-dit Dah-dah-dit Dit Di-dah-dit, Di-dah Di-dah-dit Dah-di-dit Dit Di-dah, Dah-di-dah-dit Di-dit Dah-dit Dit Di-dah-dit Dit Di-dah, Dah-dah Di-dah Di-dah Dah-di-dah Dah, Dah-di-dit Di-dah Di-di-dah Di-dah-dah Dah-di-dit Di-dah-dit Di-di-dah Di-dah-dah-dit Di-dah-dah-dit Dit Di-dah-di-dit Dah-di-di-di-di-dah Di-di-dah Dah Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit Di-dit Di-dah Di-di-dit, Dit Dit Dah-dit, Dah-dah-di-dit Di-dah Dah-di-dah-dit Di-di-di-dit Dah Dit, Di-dah-di-dit Di-dah Dah-dit Dah-di-dit Di-dit Dah-dit Dah-dah-dit, Dah-dah-dah Di-dah-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Dah-dit Di-di-dah, Dah-dah-dit Dit Dah-di-di-dit Dit Dah Dah-dah-dah Dah-dit Dah-dit Dit Dit Di-dah-dit Dah-di-dit Dit, Dah-dah-dah Dit Di-di-di-dah Dit Di-dah-dit Dah-di-dah Di-dah Dah-dit Dah, Di-di-di-dah Di-dah Dah-dit, Di-di-di-dit Dit Dah, Dit Dit Di-di-dah Di-dah-dah Di-dit Dah-dah-dit, Di-dah-di-dit Dit Di-di-di-dah Dit Dah-dit Dah-di-dit, Di-dah-dah Di-dah Dah Dit Di-dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dah-di-dit Dit, Dah-dah-dah Dit Di-dah-dit Dah-dah-dah Di-di-dah Dah-di-dit Dit, Di-dah-dah Dit Dah-dah-di-dit Dit Di-dah-dit, Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit Dah-di-di-dah-dit, Dah-dah-dah Di-di-di-dah Dit Di-dah-dit, Di-dah Dah-dit Dah-di-dit, Dah-dah-dah Di-di-dah Dah ”

1 + 2 x KLIKKEN OP DE LEBEL HIER ONDER OM HET VERHAAL

IN MORSE TE BELUISTER

 

 

 800_17650.mid



 

 

UNDER CONSTRUCTION / ORAS 

06:26 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

24/08/2010

KLEINE RAMONA

Kleine Ramona.

Dat ‘grote mensen’ elkaar niet meer graag mogen, boos op elkaar zijn en elkaar heel erg pijn kunnen doen is vergeleken met wat jou overkomt onbelangrijk in de weegschaal van pijn en verdriet. Barbara en ikke denken daar vaak aan en samen met andere vriendjes van je Papa leven we zo dicht als het maar zijn kan met je  mee. Je Papa ‘wil’ het alsmaar over jou hebben. Uitgebreid vertelt hij ons zijn ‘kleine momenten van grote vreugde’ wanneer jullie enkele uren samen zijn geweest. Alsmaar weer herhaalt hij wat je hem gezegd hebt. De laatste keer dat je met je Papa bij ons thuis was heb je op het tapijt gespeeld samen met Barbara. De grote marmeren oogbol moest je met je handjes in de richting van Barbara duwen en zij rolde de oogbol voorzichtig terug. Je keek fier naar je Papa en wilde hem laten zien wat je allemaal kon. Je kraaide van pret en riep opgewonden “Papa…Papa… kijk”.

Papa en Ikke keken naar je en veegden heimelijk een traan weg. De vorige week was het anders. Je Papa belde bij ons aan voor een van de bezoekjes met zijn kleine Ramo. Jij zat vooraan op zijn grote fiets en hield met beide handjes stevig het stuur vast. Je zei tegen Barbara dat je niet zou binnen komen om met de marmeren oogbol te spelen maar dat je liever met Papa verder een toer wilde maken op zijn grote fiets. Je Papa zei toen heel vrolijk en opgetogen.

“Dag Barbara en Oras, kleine Ramo wil een grote fietstocht maken met haar Papa en wat kleine Ramo wil… wil Papa ook”.

Wij lachten en zwaaiden je ‘vaarwel’ en je zwaaide terug tot jullie beiden om de straatbocht verdwenen. Door het felle zonnelicht werd het beeld pijnlijk op ons netvlies gegraveerd en doorgegeven aan ons geheugen. Het beeld wordt er bewaard als een relikwie. (reliquiae).

Later, kleine schat van je Mama en je Papa en van ons allen, wanneer alles zal voorbij zijn en jij een stevige meid geworden met de mooie lippen van je Mama en de zachte intelligente ogen van Je Papa zal je hopelijk deze brief kunnen lezen en zeggen “het leven bestaat uit duizend tranen van vreugde en verdriet”.

05:47 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

16/08/2010

MANFREDO EL CORKO

Verzameling prachtige verhalen en wijsheden

Het is een boeiend verhaal dat zelfs schuchter aanvangt. Langzamerhand met alle kracht tot de verbeelding gaat spreken en eindigt in een apotheose.

Geloei van bange dieren. Alles is doordrenkt van dampend vers bloed en uitwerpselen. De priesters worden geil van wellust en de vrouwen jubelen hoge schrille tonen met hun trillende tong… Er voor zorgend dat het heidense feest tot een felle brand oplaait.

Adembenemend.

Schokkend.

Ikke Bravo weet wel dat het zo was.

Ikke Bravo weet ook dat het zo zal zijn tot aan het einde der tijden.

Het menselijke verhaal is een hecatombe. Een offer van ten miste duizend gevoelens.

Woorden zijn messen.

Een zin is een zwaard.

Wanneer Ikke Bravo oplettend om zich heen kijkt, probeert hij de wereld te begrijpen. Hij voelt aan dat het om een nooit eerder gezien of gehoord moment uit zijn leven gaat. Dan zegt hij tegen zichzelf wat hij elders al een keertje heeft gehoord.

- Hèhè, vandaag is het de allereerste dag van alle dagen die ik nog te leven heb!!!

Liebe Oras!
15 jaar geleden heb ik in Berlijn in de fasanenstrasse mijn galerij geopend, deur aan deur met de Asiatica handelaar en kunstenaar, Manfred.
Deze tweemeter lange man was een indrukwenkende verschijning. Hij had zijn atelier achteraan zijn winkel. Hij was een goede kunstschilder, die de kunstmarkt haatte.

Daarom verkoos hij met Asiatika te handelen.
In zijn winkel stond een drie meter lange tafel. Zijn vrienden kwamen elke maandag en vrijdag, dronken dure wijn en vertelden verhalen tot diep in de nacht.
Hij noemde deze tafel “Der Lügentisch”.De leugentafel.
Hij leefde voor de “Lügentisch”... Als de avond magisch was ontstonden vluchtige kunstwerken uit woorden zonder nagalm, zonder signatuur...
Ein Gesamtkunstwerk... alleen in het geheugen van de aanwezigen.

Elke middag ging ik in zijn winkel om met hem over de wereld te klagen en de toverformule te zoeken:
“Hoe verklaar je de wereld in een zin”.

We kwamen de oplossing steeds dichter bij. Onze ontmoetingen duurde zo 15-30 minuten per dag.

Ik was niet vaak aan de “Lügentisch”...Ik was bang van die tafel, want de reuk van de
ondergang hing erover.

Op donderdag, laatstleden hebben ze hem aan zijn “Lügentisch” voorbij gedragen...

Hij heeft zijn pil genomen.
Hij was 75 jaar, en besloot dat het genoeg was.
Hij heeft nog een scenario achtergelaten met de precieze aanwijzing voor een groot feest waar al zijn vrienden zijn Bordeauxwijn moeten opdrinken...

Er mag geen fles overblijven.



Afscheidsbrief aan zijn vrienden.

Liebe Freunde

Es ist für mich an der Zeit die Form zu wechseln.

Meine Atome werden zu neuen Dimensionen die im Kosmischen Raum weiter reisen.

(in welcher Form auch immer)

Doch ihr werdet mich im Rotwein wiederfinden, als kosmische Energie, die meine Aura trägt und deren Geist beflügelt.

Ich bin neugierig was das letzte große Abenteuer (der Tod) für Geheimnisse enthüllt.

(oder auch nicht)

Es war ein wunderbares spannendes Leben und ich danke euch Freunden für die vielen heiteren Stunden am Lügentisch, wo im Glas die Lüge die Wahrheit besiegte....

Begrabt mich neben dem Glück, es war stets mein treuer Begleiter.

Euer Manfredo

El Corko

Ps. Ich gehe schon mal vor und mache den Bordeaux auf, damit er Luft bekommt und sich entfalten kann.

EEN LAATSTE VRAAG AAN MANFREDO

Ahoi…Ahoi…Manfredo / El Corko (de kurk)

Mijmeringen over KOMEN EN GAAN.

En hoe lang is het leven het beleven waard?

Een ¾ Eeuw…Uitgerekend maakt het 365 dagen x 75 jaar = 27375 parels van vreugde en verdriet, van hoop en teleurstelling (enkele dagen van de schrikkeljaren niet bijgeteld).

Volgens Google

Jaar

De omlooptijd die een planeet, zoals de aarde, nodig heeft om één keer haar baan rond de zon te doorlopen. In de sterrenkunde kent men het siderisch jaar: dat is de tijd waarin de zon vanuit de aarde gezien één keer omloopt ten opzicht van de vaste sterren). Het siderisch jaar duurt 365 dagen, 6 uur, 9 minuten en 9,02 seconden. Het kalenderjaar, dat 365 dagen telt, wordt daarop aangepast door aan elk jaar waarvan het jaartal deelbaar is door 4 een extra schrikkeldag toe te voegen. Daarnaast kent men het tropisch jaar, de tijd die de zon, uitgaande vanaf het lentepunt, nodig heeft om eenmaal rond te gaan om terug te keren bij het lentepunt. Het tropisch jaar duurt 365 dagen, 5 uur, 48 minuten en 45,17 seconden. Klimatologen kennen ook nog het meteorologisch jaar dat de vier meteorologische seizoenen bevat, van december tot en met november.


Bij deze gedachten krijgt ‘de dag’ een eigen sterke kleur. Een penetrante geur van angsten ontsnapt langs de poriën of is dat het gekende gevoel van onmacht?

Ramona is pas 24 maanden op deze wereld. Ze heeft al een paar tandjes en spreekt wel twintig verschillende woorden waarvan ze elk woord weer veelvoudig weet te gebruiken. Al klagend, of lachend, of vragend, of eisend.

Haar papa ontdekt als bij toeval een ‘Rode Vlek’ van een komma groot op het netvlies van haar rechter oog.

Haec immatura a me iam frustra leguntur oy,” schrijft de beroemde Italiaanse sterrenkundige Galileo Galilei in 1610 “Deze dingen zijn nog te onrijp om door mij te worden gelezen.”

Meer dan twee eeuwen later, in augustus 1878, meldt de Duitse sterrenkundige Wilhelm Tempel voor het eerst de aanwezigheid van de Rode Vlek. “Macula Rufa in Io(v)e est, gyratur mathemarum” – “Er is een Rode Vlek op Jupiter, en die draait op wiskundige wijze rond.”

Een bliksembezoek aan de oogarts. Je weet maar nooit.

De hemel stort in elkaar. Een hecatombe van gevoelens, duizend angsten en een mateloze pijn. In allerijl halen ze het oog weg omdat het ongeneeslijk ziek is.

Netvlieskanker of Retinoblastoma. Kwaadaardig neuro-epithelioma van het netvlies bij jonge kinderen. Dominanterfelijk, waarschijnlijk ten gevolge van een deletie in het 13de chromosoom; syn. (ftf.) glioma retinae. Vaak gecombineerd met andere afwijkingen zoals microcefalie, microftalmie, mentale retardatie. Een bijzonder zeldzame kinderziekte.

Na de operatie plaatsen ze in de vrij gekomen oogholte meteen een crèmekleurige kogelvormige kunststofbol. Het komt dus nooit of nooit meer goed. Het andere oog heeft ook een Macula Rufa. Een speciale chemotherapie in combinatie met laser bestraling is nodig… Of het zal lukken is maar de vraag. Redden wat te redden valt zegt de specialist met wereldfaam… Zoniet moet het tweede oog eveneens weggesneden worden en vervangen door een kunstoog.

Ikke Bravo wordt ontroerend stil. Er zijn géén woorden meer die deze pijn kunnen dragen.

06:20 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10/08/2010

NOSTRADAMUS

Als de pest eenmaal voorbij is zal de

wereld kleiner worden,

lange tijd zullen de landen vredig

onbewoond zijn.

Mensen zullen door de lucht, over

land, zee en golven reizen:

En dan zullen de oorlogen weer beginnen.

Een hecatombe. Het woord is afgeleid van een klassiek Grieks woord dat letterlijk ‘honderd ossen’ betekent. Het is een groot openbaar offer waarin veel dieren ritueel worden afgemaakt. Ikke Bravo ziet het als in een film hoe wild schreeuwende priesters de ossen slachten. Hij vraagt zich meteen af of het ossenvlees daarna wordt uitgedeeld aan de armen en zwangere vrouwen met veel kinderen waarvan de man enkele weken terug op een of ander slagveld is blijven liggen. Ikke Bravo vindt het jammer dat de wijze Nostradamus niet wat duidelijker is in zijn uitspraken.

06:09 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02/08/2010

PROGRESS

(tussen 2 haakjes)

‘Carne vale’ betekent ‘vlees vaarwel’

Het is van oorsprong een heidens lentefeest met vruchtbaarheidsrituelen. Een maskerade. Een tijdelijke opheffing van de sociale ongelijkheid. Of het moedwillig instellen van een korte periode van chaos.

De Chaos is de ware geest van een groot en echt carnavalfeest. Uit het volk aangestelde schertskoningen die enkele dagen heersen over het koningrijk. Dit soort feestrituelen komt al voor in het oude Babylon, Mesopotamië het land tussen de twee rivieren, Egypte, het land van de piramiden, bij de Grieken. De Romeinen met hun wereldwijd verspreide alfabet. De Germanen, en hun beroemde slag bij het Teutoburger Wald gelegen tussen de Elbe en de Rijn.


"IS PROGRESS NOT A MYTH"

06:21 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

26/07/2010

MISLUKTE POGING

 

 

 

07:43 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

vervolg 2

Op het scherp van de snede.

(vervolg 2)

Volgens de joodse wet moet een vrouw die gebaard heeft, veertig dagen na de bevalling een reinigingsoffer brengen in de tempel. Het is eveneens het begin der reinigingsmaand bij de Romeinen. Zo is deze dag door het lot aangewezen om de feestdag van ‘Maria zuivering’ te worden. Twee februari. Veertig dagen na de geboorte van Jezus.

Voor Ikke Bravo als kind is ‘Maria Lichtmis’ het feest van een onvoorstelbare hoge toren ovenhete pannenkoeken, veel bruine suiker, en dampende chocolademelk.

Overvloed… ‘das Schralaffenland’ ook voor de kinderen uit de buurt want ze zitten al ongeduldig te wachten rond de kachel. Opgewonden tellen ze hardop hoeveel stuks er al gebakken zijn. Een oefening in hoofdrekenen om uit te vissen hoeveel pannenkoeken dat maakt per kind. Een jongentje roept hard dat meisjes minder kunnen eten en krijgt meteen een veeg om de oren van zijn grote zus. Op de Leuvense stoof worden 4 pannenkoeken gelijktijdig gebakken om de 6 minuten. Dat maakt in 60 minuten 40 pannenkoeken.

Eerst het bovenvlak van de kachelbuis met varkensmout insmeren, snel een scheplepel boordevol vloeibare deeg tot een perfecte ronde schijf uitsmeren, omdraaien met de in smeedijzer platte schepper. Even wachten. Weer vier stuk klaar. Ikke Bravo is hoofd van de operatie. Vol respect kijken zijn vriendjes hoe hij en alleen hij goudgele pannenkoeken kan bakken die precies de omtrek van hun voorverwarmde bord hebben. IJverzuchtige meisjes vragen zich af of het wel een bezigheid voor jongens is. In de keuken helpen de meisjes hun moeder en de jongens hun vader in de stallen en op het veld.

Bereiden van het deeg is al even simpel. Elk jaar op Maria Lichtmis het zelfde ritueel. Verse vollemelk uit de kelder naast de afroommachine ‘Melotte’. Fijn gezifte tarwebloem op de graanzolder halen. Een dozijn verse eieren uit het kippenhok direct van onder de kakelende kip. Een pakje gist van de Brugse Koninklijke Gistfabriek. Voorzichtig en langzaam bloem en vollemelk samenvoegen tot een vloeibare, gladde brei. De 12 eierdooiers kloppen tot schuim, de gist laten smelten in lauwe melk, alles al roerend toevoegen. Met een handdoek afdekken en wachten. Wachten… Ja, één uur lijkt wel een eeuwigheid.

Na Maria Lichtmis volgen onbenullige kerkelijke feestjes die niet verder gaan dan één zin van de dorpspastoor op zijn preekstoel die schijnbaar aan andere dingen denkt.

Zaaier van het onkruid.

Mosterdzaad en zuurdesem.

De werklieden in de wijngaard.

De goede zaaier.

Genezing van de blinde.

Een samenraapsel van simpele verhaaltjes om het volk bezig te houden tijdens de duistere winterdagen. Zoniet gaan de gelovigen maar zelf andere, meer opwindende dingen bedenken. Dobbelsteen spelen met Satan bijvoorbeeld. Of een paar kruiken bier te veel opdrinken en het aan de stok krijgen met de buurman. Of ze zullen alsmaar mama neuken uit duivels genot van het vlees en niet paren uit nobele huwelijksplicht.


07:37 Gepost door Oras | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15/07/2010

INTERMEZZO ZOMER 2010

DE KOMKOMMERTIJD

{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cry}{#emotions_dlg.embarassed}{#emotions_dlg.foot_in_mouth}{#emotions_dlg.frown}{#emotions_dlg.innocent}{#emotions_dlg.kiss}{#emotions_dlg.laughing}{#emotions_dlg.money_mouth}{#emotions_dlg.sealed}{#emotions_dlg.smile}{#emotions_dlg.surprised}{#emotions_dlg.tongue_out}{#emotions_dlg.undecided}{#emotions_dlg.wink}{#emotions_dlg.yell}

GOED NIEUWS

VAN DE BILL GATE LOTERIJ

NET HET GROTE LOT GEWONNEN

2.500.000 EUR

________________

 

KUANG C. WANG

ZEN-GROOTMEESTER

Beste Ikke Bravo. Uw persoonlijke

horoscoop is in combinatie met het

machtige geld-geluk-symbool van

YUNG-CHENG dubbel actief!

Onvoorstelbaar geluk neemt hier

een aanvang voor U!

U BENT NU UITVERKOREN VOOR VEEL GELD EN GELUK!

_______________________________


06:17 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: intermezzo |  Facebook |

21/06/2010

-7-Oefening

Op het scherp van de snede.

(vervolg)

En de boer die ploegde voort…

Een dagverblijf voor bonsaiboompjes. Ikke Bravo kan een wrange smaak van schaamte en ontgoocheling moeilijk wegslikken en leest het nog een keertje luidop. Barbara zegt zonder te moeten nadenken.

Hé, wat leuk zeg!!! 

Ze leest verder in haar lievelingskrant De Stadswacht die elke vrijdag gratis in de bus wordt gedeponeerd door een onzichtbare bode.

Een uitgebreid, boeiend verslag over Holocaust Memoriaal.

De herdenkingsdag van de bevrijding.

In Polen komen de bewindslieden van 40 Staten bijeen voor het bijwonen van de herdenkingsplechtigheid. De plechtigheid verloopt keurig en vooral veilig. Ja, vooral veilig want de vijand ligt op de loer. Eén (1) bomexplosie midden de genodigden en meer dan de helft van het rijke Westen is in rouw. Simpel gezegd, onthoofd… 

Niet tegenstaande de barre koude blijft de Poolse erewacht uren roerloos in geef 8. Wat dapper van die jongens. De kale winterbomen zitten vol met gecamoufleerde scherpschutters, oplettend om zich heen te kijkend. Ze registreren elke verdachte beweging en geven rechtstreeks met satellietverbinding alle berichten door naar de centrale ergens op een geheime plek in Amerika. Daar zijn alle namen van vermoede terroristen (wereldwijd) in een databank opgeslagen. 

De Duitse bondskanselier houdt zijn toespraak in Hochdeutsch  -Eine Sprache, die wir alle verstehen-. Er is geen vuiltje aan de lucht, maar op de gesloten gezichten van enkele genodigden is af te lezen dat zij daar anders over denken.

Le droit de l’intolérance est donc absurde et barbare : c’est le droit des tigres, et il est bien horrible, car les tigres ne déchirent que pour manger, et nous nous sommes exterminés pour des paragraphes.

(Voltaire. Traite de la tolerance. 1763). 

Woord voor woord leest de Franse president zijn holle rede van een blaadje af dat door nijdige windstoten alsmaar opwaait alsof het wil ontsnappen uit de mensenhanden. Alsof het blad papier opgejaagd door de ijzige wind ook wil vrij zijn. Het ergert de president.

Tijdens een rustpunt tussen twee zinnen, aangeduid met een dikke horizontale zwarte streep door zijn tekstschrijver en voordrachtkunstenaar, denkt de Franse president…Merde…Waarom hebben die achterlijke Polen geen geblindeerde glazen hok voorzien zoals bij bankinstellingen? Lekker uit de wind en uit een eventuele regen van kogels!!! 

Koningen in zondagspak en koninginnen met sobere maar elegante hoed getooid staan voor één keertje in de lange rij tussen hun medemens. Ze zijn wat onwennig en lijken erg veel op gewone mensen die het een beetje koud hebben.

Een ceremoniemeester helpt vorsten en vorstinnen hun toegewezen plaats terug te vinden nadat elk op hun beurt een ‘vlam’ hebben bijgezet op de gedenkplaat van anderhalf miljoen slachtoffers. 

Beseffen zij wel dat hun voorouders evengoed verantwoordelijk zijn?

Het is een somber verhaal over het uitroeien van Joden, zigeuners, homoseksuelen en verraders alle slag. Vijanden van God.

Het hele Westen zal worden opgeruimd. Allen de gaskamers in. 

Al op 16 augustus 1933 zijn de Getuigen van Jehovah de eersten die via hun ledenblad “Golden Age magazine” (nu Awake!) melding maken van het bestaan van concentratiekampen in Duitsland, en die informatie wordt door hen wereldwijdverspreid.

 
Tijdens de Duitse bezetting draaien de verbrandingsovens op volle toeren. Parijs werkt mee. Amsterdam eveneens en België, het onvolwassen ietwat simpele weeskind, want de koning is weg, heeft in ieder geval geen andere keuze. Zwitserland levert Ultramoderne verbrandingsovens met een hoog rendement voor een schappelijke prijs.

De Paus, vader van alle kristenen en erfgename van veel bloedige kruistochten, zit sinds 2 eeuwen rotsvast op zijn heilige stoel. Hij is op de hoogte gebracht door zijn wereldwijd net van informateurs. Hij denkt na en in een gesprek met ‘zijn Opperwezen’ krijgt hij een duidelijk bevel: Daar moet de kerk officieel buiten blijven want men weet maar nooit. 

Dank zij de medewerking van de plaatselijke politie en bevolking, zoals buren, vrienden en kennissen verloopt de zuiveringsoperatie, en de daarbij horende deportatie naar de gaskamers vlot.

In Berlijn, nu de Hoofdstad der Steden, hoopt men Europa totaal Besen-sauber te maken, ontdaan van alle niet zuivere gedrochten, in een tijdspanne van enkele jaren. In het Nederlands vertaald heet het ‘bezemschoon’. Een uitdrukking die wij in het schoon West Vlaams niet kennen.

 

Het Derde Rijk. De nazi’s noemen hun staat het Derde Rijk. Als Eerste Rijk gold het oude Heilige Roomse Rijk der Duitse Natie (843-1806), als Tweede Rijk het Duitse Keizerrijk (1871-1918). Volgens hun verwachting zou het Derde Rijk minstens 1000 jaar bestaan.

Eén nieuwe rechtse wereldmacht voor eeuwen.. 

Eén God

Eén Groot Rijk

Eén Europa

Eén uitverkoren menselijk ras

Het onze

Het kan verkeren wordt er gefluisterd in de afgelegen duistere holen van ondergronds verzet.

09:49 Gepost door Oras in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |